Новини Статии Идейки Връзки Екипът
   >> Необичаен поглед над нещата...

Статия: Как да си направим сами Wii Sensor Bar за PC-то
Автор: Антон Белев (Bloody)
Категория: Ръководство за
Публикувана на: 28 Февуари 2007 г.
Прочетена: 40513 пъти
Страница: 1 от 4

Съдържание:  1  2  3  4  напред >> 

  Въведение

Този път ще започна малко отзад напред, а именно със статия как можем бързо, евтино и много лесно да си направим Wii Sensor Bar за компютъра. След което в допълнителна статия ще обясня каква всъщност е идеята на този сензорен "панел" и как той може да се използва в комбинация с Wii-mote (Wii-станционното) на вашия компютър...



Да започнем с малко предистория. В края на миналата година компанията Nintendo Обяви своята нова гейм конзола наречена Wii, горе долу по същото време по което беше официално обявена и пусната на пазара и Playstation 3 конзолата на Sony. И макар Wii да не блести с технически параметри, като наличието на многоядрен процесор (4 или 7-8 ядра например), супермощна графика поддържаща HD и т.н, както е при другите две конзоли от ново поколение - Xbox 360 и Playstation 3, то Wii разполага с нещо друго. Става дума за интересната и доста оригинална нова концепция за управление на тяхната конзола, поне спрямо използваните досега традиционни методи. Наричаната от Японската компания революция при управлението (преди официалното име на конзолата да бъде обявено като Wii се очакваше тя да се казва Revolution) се изразява във вид на безжичен контролер наподобяващ дистанционно управление (Wii-mote), към който може да свържете две различни допълнения - Nunchuk (аналогов стик за другата ръка) и класически джойпад. НАй-интересно обаче е самото Wii-станционно, което използва стандартна Bluetooth връзка с конзолата и което разполага с два интересни режима на работа. Единият начин на управление е посредством вградените в контролера три датчика за движение (акселерометри), които отчитат движението и съответно ускорението по три различни оси. Другият начин, даващ възможност за по-прецизно насочване използва инфрачервена камера в предната част на дистанционното и съответно "специален" сензорен панел включен в комплекта към конзолата. Инфрачервената камера позволява по-голяма точност при навигиране из менюта, както и в игри където например се движи погледа на героя в различни посоки (3rd person).



Къде обаче и за какво точно ни е необходим sensor bar за компютъра, при положение че досега ставаше дума само за Nintendo Wii конзолата? Може би ви е направило впечатление споменаването на "стандартна Bluetooth връзка с конзолата" малко по-рано, именно тук е ключът към отговора на рози въпрос. Доста бързо след появата на пазара стана ясно, че използваната Bluetooth връзка с конзолата дава възможност за свързване на дистанционното и към обикновен компютър. Трудната част идва в момента, в който постъпващите от дистанционното команди трябва да бъдат обработени и интерпретирани в "компютърни действия". Естествено не закъсняха и приложенията, които дават подобна възможности и дори осигуряват пълна свобода на потребителя да интерпретира по всевъзможен начин постъпващите данни. Как обаче става това, ще научите в следващият материал посветен на Wii-mote, връзката и използването му в комбинация с компютъра. Връщайки се към темата на тази статия, а именно как да си направим сензорен панел за компютъра, ще трябва да уточним каква е идеята на това устройство и за какво е необходимо то...



Що е то Sensor Bar за Wii?


Както стана дума, Wii-станционното има интегрирана IR (инфрачервена камера) с висока резолюция в предната си част. Именно тази камера служи за прецизно отчитане на движението на контролера, като с нейна помощ той се превръща в нещо като показалка. А защо инфрачервена камера ли, ами за да се избегне негативното влияние на видимия спектър на светлината върху точността на отчитане. Или с други думи, за да може дистанционното да работи еднакво добре вече на тъмно, както и със запалена лампа или през деня. И тъй като стана дума за камера, то се предполага, че тази камера трябва да използва някакъв ориентир за база, именно това е целта на сензорния панел. Всъщност самият сензорен панел представлява две групи от инфрачервени светоиоди на разстояние около 20 сантиметра една от друга. На практика има два светлинни източника на точно определено разстояние, които са "видими" само за инфрачервената камера, но не и за човешкото око. Тоест дори да гледате директно в сензорния бар, то вие няма да видите никаква светлина, тъй като инфрачервените светодиоди излъчват в невидим за човешкото око спектър ;)
Та така, имаме две групи светлини, които служат за ориентир на разстояние от 20 сантиметра една от друга, по този начин всяко преместване на дистанционното в дадена посока отчита изместването спрямо двата светлинни източника и го превръща в движение на "курсора" (условно казано). Идеята да са две групите дава възможност за по-голяма прецизност и улеснява използването от по-голямо разстояние. Използването на един светлинен източник също е възможно (поне що се отнася до използване на Wii-mote в комбинация с компютър), като това често дава по-добри резултати при използване на близко разстояние. Всъщност разстоянието от 20 сантиметра между двете групи диоди е именно с цел постигане на оптимално разстояние от телевизора (все пак за конзола е предвиждано) от порядъка на 2-3 метра. При намаляване на това разстояние и съответно приближаване до компютърния монитор може да се предположи, че едната точка се губи (еквивалентно на достатъчно отдалечаване от източника на светлината и сливането на двете "точки").
Идеята да си направим сами сензорен панел за компютъра два на ум след като спокойно може да си закупите само отделно Wii-станционно, без да се налага да купувате цялата конзола. А дори да си купите и конзолата и да разполагате с нейния сензорен панел, то той използва нетипично за компютъра напрежение и съответно конектор, който не е по познат стандарт. С други думи, за да постигнете прецизно придвижване на курсора на екрана на компютъра от разстояние, с помощта на Wii-mote ще трябва да си направите сами Sensor Bar за компютъра...

Съдържание:  1  2  3  4  напред >> 

Антон Белев © 2006 Opasno.com. Всички права запазени.